pspgalery

A PSP nem konzol...életérzés!

Friss topikok

Linkblog

Felhívás!

;)

Reklám

HTML

Silent Hill Origins

2007.11.24. 21:25 | Ace | 11 komment

Köszöntök ismét minden kedves olvasót. Ebben a tesztemben egy nem rég megjelent játékkal fogok foglalkozni, a Silent Hill Origins-el.

Azt kell hogy mondjam, hogy ez a játék több mint egy egyszerű lövöldözős, zombi darabolós horror játék. Már a legelején, ha nem elég eszes az ember el lehet akadni. Egy fajta logikai játék is egyben, hiszen a különböző helyszínekről csak úgy lehet tovább jutni, ha zár kombinációkat fejtünk meg, megkeressük az eldugott holmikat, meglátjuk az összefüggéseket. A dolgunkat (természetesen, mint egy vérbeli horror játékban) megnehezítik a mindenhonnan előjövő szörnyek, akiknek nincsen jobb dolguk, mint ránk támadni. A játék elején még fegyverünk sincs, csak a talált tárgyakkal védhetjük meg magunkat. Ha esetleg azokból is kifogytunk marad a jó öreg ököl harc. Miután leterítettük elég gusztustalan támadóinkat érdemes még megnyomni egyszer az x-et, mert hajlamosak felkelni, de ha egy utorsó csapást mérünkrá, akkor tuti feldobja a pacskert. Vannak nagyon besz@ratós jelenetek, melyeknél erősen koncentrálni kell hogy ne dobjuk el a pspt. Legtöbbször lehet előre tudni hogy valami félelmetes közeleg, mert ilyenkor el kelzd szemcsésedni a kép, meg csíkok jelennek meg. Vannak olyan szörnyek is, amelyek szinte láthatatlanok, csak egy ketrec szerűség van a testükön, és ha fel van kapcsolva az elemlámpánk, akkor láccik az árnyékuk.

Minden új helyhez tartozik egy térkép, amit meg kell keresni. Ha megtaláltuk, akkor az mutatni fogja azokat az ajtókat amiken átmentünk vagy át akartunk menni de nem tudtunk. Ezzel kellően pörgőssé tették a játékot, hiszen így kétszer nem próbálunk bemenni ugyan azon a zárt ajtón. A térkép még jelöli azoknak a tárgyaknak a helyét, amelyekhez össze kell gyűjtenünk dolgokat, és nem mozdíthatóak.

Két világ van a játékban, és a világok között az átjárást a tükrök biztosítják. A karaktert - -akit irányítunk - Trevisnek hívják, aki egy kamionsofőr és az egész dolgot egy kislány miatt csinálja, akit a játék elején meglát és elkezdi követni. Innentől kezdve nincs vissza út.

A játék grafikája kifogástalan. A horror hatás érdekében úgy látjuk az egészet, mintha egy tv-n keresztül néznénk ami gyengén fogja az adást, és amikor veszély fenyeget elkezd csíkozódni a kép és a hang is elkezd zúgni.

Van néhány dolog amit erősen hiányoltam a játékból. Az egyik a multiplayer opció, de ez megbocsájtható, de hogy a játék nehézségi szintjét ne lehessen kiválasztani, az már erős negatívum.

Az alkotók sokban megkönnyítették a dolgunkat azzal, hogy ha valami olyan tárgy van a közelünkben, amivel lehet valamit kezdeni, akkor Trevis erősen elkezdi nézni.
Sajnos a játék nagyrésze elég sötét, ami miatt verőfényes napsütésben nem ajánlatos vele játszani. Kicsit olyan Doom 3-as feelingje van, amikor csak az elemlámpa fényében látunk valamit.

Na pontozzunk:

Grafika:         9/10

Hangok:       7/10

játékélmény:     6/10


UI: Gondolom, aki renszeres olvasója az oldalnak, az észre vette hogy eddig szinte csak jó játékokról írtunk. Ennek több oka is van, de a legnagyobb az az hogy az ember nem szívesen vesz rossz játékot. De meg nyugtatok mindenkit, nemrégen a kezembe került egy játék, ami engem az őrületbe kerget. Szerintem egy borzalom, de mások ezt a játékot istenítik és miatta vesznek PSP-t. Én úgy érzem a következő tesztem erősen meg fogja osztani a közvéleményt.

Címkék: silent hill origins

A bejegyzés trackback címe:

https://pspgalery.blog.hu/api/trackback/id/tr23240690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fearflooder 2007.12.02. 20:49:12

Hát a shilent hill már lejárt lemez :P
kicsit az oldal levan maradva a játék leirásokkal :)
de hát ti tudjátok :P

Ace 2007.12.03. 18:46:28

Hát szerintem egy játék 1-2 hónap alatt nem avul el, ez a játék pedig november 6.án került a boltokba. Az más kérdés hogy te mikor szedted le warez oldalakról, de én csak a napokban jutottam hozzá. Mellesleg nekünk nincsenek tuti sponzoraink, akik dobálnak játékokkal, és így a saját kölcségünkön vesszük, cserélgetjük a játékokat. Szal gondolkozz el azon hogy mit írsz le, mert nem olyan egyszerűek ezek a dolgok, mint a hogy te azt hiszed.

Alex 2007.12.03. 20:22:24

Való igaz, a játékok tényleg nem hullanak az ölünkbe, és ha alkalmam lett volna, én is teszteltem volna ezt a játékot, de ha kell, és tényleg nagyon fontos akkor előszedek egy régebbit, és megírom amit kell...
Amúgy remélem nem magára a Silent Hillre, mint játék alapra mondtad hogy lejárt lemez, mert azért ütök, épp a napokban vittem végig az első részt PSP-n és mit kell mondjak, még mindig ütött pár mostani 'szuperjátékot'.
ennyi.

fearflooder 2007.12.03. 22:51:26

hát nem lenne egyszerübb hogy letöltöd warezröl aztán onnan csinálnál 1 játék leirást? azt ha sok embernek megtetszene akor talán meg is vennék + ha neked is megtetszik akkor te is megveheted . ezért érdemes warezröl leszedni hogy tudd mien is a játék azt ha tetszik lehet menni boltba megveni eredetibe ;)

Alex 2007.12.05. 14:09:40

na ez az amit nem kéne annyira erőltetni...
'Mennyé varezolni hüje, mien barom fizet lyátékér???'
Szóval azért nem úgy megy az, gondolod a hivatalos tesztelők is leszedik a képfájlt és arról írnak? Most meg arra gondolsz, hogy 'Tik nem is vagytok hivatalosok, hüje', na de hol kezdődik az egész? Itt, majd egyszer felnövünk és azok leszünk, és elmondjuk hogy tiszta az előéletünk ;)
(btw neked meg ajánlom a 'Magyar nyelvtan könyv és munkafüzet n00boknak' című könyvet :))

fearflooder 2007.12.06. 06:39:41

shilent hill játékot hamar meglehet unni ha elakad az ember ez az 1 baj van a játékkal

off:
'Mennyé varezolni hüje, mien barom fizet lyátékér???"
hát nemazé de T0rrent miota fizetös ? :D
sose fizettem és nem is fogok játékért fizetni
épp ezért jo a T0rrent :)

KapiBence 2007.12.06. 15:19:25

Én rendszeresen látogatom ezt az oldalt, és ez a warez meg torrent dolog engem eléggé felháborít! Ez olyan, mintha bemennék a házadba drága kedves fearflooder, és ami tetszik, azt zsebre vágom. Add meg a lakcímedet, aztán megnézheted milyen jó móka lopni! Ez szánalmas hogy mennyit lopsz! Én maximum freeware vagy demokat töltök le, de azok LEGÁLISAK! És ezt most komolyan mondom, add meg a lakcímedet, és ami tetszik ellopom (leszámítva a lopott cuccokat, de hát akkor az az érzésem hogy üres kézzel térek haza, mert nálad szerintem minden lopott).
Ui.: Régen én is letöltöttem egy-két játékot, de legalább volt bennem annyi tisztelet, hogy utólag megvettem, akár tetszett akár nem, Én elgondolkodtam azon, milyen lenne játék fejlesztőnek lenni, és persze sokan letöltenék, az bizony nekem nem esne jól, így hát leszoktam erről.

KapiBence 2007.12.06. 15:22:09

Ja és még valami. Tisztelem az oldal készítőit, mert etikusak azáltal, hogy a játékokat megveszik. Manapság már egyre kevesebb ilyen ember van, le a kalappal.

zsoltoss 2007.12.06. 23:51:40

Nem szeretnék vitázni veled ffolder úgyhogy mindentelhiszek neked, KapiBence neked pedig kösz a biztató szavakat;)

fearflooder 2007.12.07. 06:32:34

bence csak hát nézd meg a mai fizetést MO. on
és ha rezsi + kaja pénzt kivonod a minimálbérböl akkor rájösz hogy hány eredeti PSP játékot tudsz vennni :) [ én még tanulok igy nincs plus pénzem eredeti játékokra ]
amugy meg ha jol tudom le lehet tölteni kaloz cucot csak max 24 óráig lehet tartani a gépen és nem szabad kiirni és körbe adogatni [ nah igen gépen max 4 órát marad meg a cuc mert aztán megy psp-re :D:D ]
tegyük fel nálam minden lopot. és mivan akkor ? énse szolok bele mások magán életébe meg szerintem neked se kéne mert nem rád tartozik SZERINTEM
mindenki azt csinál amit akar csak ha rájönnek és elkapnak akkor bukta szoval erröl enyit

djfiredaddy 2007.12.23. 10:55:16

Hello Skacok.Gratula az oldalhoz ! Szivesen csatlakoznek,es irnek teszteket.Jelenleg 6 eredeti jatekom van :
- GTA VCS
-Ghost Recon Adwanced Warfighter 2
-Fight Night Round 3
-Tekken 5 Dark resurrection
-Collin Mcrae Rallye 2005 Plus
-Need For Speed MW 5.1.0 Platinum

,ha gondoljatok akkor irjon vmeikotok az email cimemre :
djfiredaddy@gmail.com
süti beállítások módosítása