Üdvözlök minden kedves olvasót!
Ezt a tesztem a Need for Speed sorozat legújabb, várva várt tagjáról írtam. A játék a Need for Speed Pro Street nevet viseli. Először a PC-s gémmel ismerkedtem meg még tavaly. Teljesen lenyűgözött a szépen kivitelezett grafika, és a remek tuningolási lehetőség, tehát nagyon vártam már, hogy milyen lesz a gamma PSP-s változata.
Vegyes érzelmeket keltett bennem a játék, amikor először megláttam. Betöltött a game és egy elég tetszetős menü fogadott az ő logo-jával és egy szép tuningolt kocsival. Úgy döntöttem, hogy nem pocsékolom tovább az időt, kipróbálom. Amikor betöltött a játék nagyon szép grafikával találtam szembe magam. Effektekben bővelkedik a game, a külvilág külcsínére is adtak a fejlesztők.
Ezek láttán örömmel kezdtem bele a Carrier játékmódba. A Carrier módban, úgy mint a játékban lehet választani a nehézségi fokozatok közül. Három fokozat van:
- a legkönnyebb a "Weekend Warrior" fokozat. Ebben a fokozatban teljes vezetési segédletet kapunk, és persze a legkevesebb pénzt a versenyek után, és kevés tapasztalatpontot (driver ratin points).
- a közepes nehézségű az "Adrenaline Junkie" fokozat. Itt már nem kapunk akkora segédletet, és több pénz üti a markunk minden verseny után.
- a legnehezebb szint a "Speed King". Itt már vezetési segédlet nélkül kell boldogulnunk, de a legtöbb pénzt és tapasztalatot itt kapjuk.
Tizenhárom versenypályán próbálhatjuk ki magunk. Minden versenypálya tartalmaz több versenyt. A versenyek autótípusokhoz (pl. Tuner Class) vannak kötve, de van egykét kivétel.
Hat féle versenytípust lehet játszani:
-Time Attack
-Speed Trap
-Gate Knockout
-Sprint
-Circuit
-Lap Knockout
A Time Attack típusban versenyeznünk kell az egyik legnagyobb ellenfelünkkel az órával. A Speed Trap típusban a mérőpontokon elért sebességek összesítésével dől el a verseny. A Gate Knockout típusban pedig kapukon való átjutással kell versenyben maradni, értelemszerűen az nyer aki először ér át az utolsó kapun. Minden kapu után az aktuális utolsó versenyző kiesik. A Lap Knockout ugyanezen szisztéma alapján működik, de ott nem kapuk után esnek ki a versenyzők, hanem a körök végén. A Circuit verseny pedig a körverseny. És érdemes nem elfelejteni, hogy az autónk törik! Minden verseny végén ha kárt szenved az autó megkell javítani, ami a pénzedből való levonást jelenti.
Ahogy előrébb haladtam a karrierben, úgy volt egyre inkább égető szükségem az újabb autókra és a tuningolásra. Ezt a Garage menüpont alatt lehet elérni a karrierben. Itt lehet választani, hogy optikailag, vagy teljesítményben tuningoljuk a kocsink. A teljesítménybeli tuninggal autónk sokkal versenyképesebb lesz mint azelőtt. Az optikai tuningnál már nem ilyen fényes a helyzet... A legnagyobb bánatomra nem alakíthatjuk kocsink a saját izlésünkre. A kasznit nem tudjuk átalakítani, nem tudunk szebbnél-szebb festést csinálni, nem tudjuk tele matricázni a kasznit. Mindössze a festés színét változtathatjuk és a szélvédőkre matricát ragaszthatunk.
A játék továbbá tartalmaz Multiplayer funkciót is, ahol személyesen illetve interneten keresztül játszhatunk barátaink ellen.
A főmenüben a MY NFS pont alatt megnézhetjük a rekordokat és persze személyre szabhatjuk a gémet.
Az EA Media Center-ben pedig meghallgathatjuk a game zenéit és megnézhetjük a versenypályák videóit.
Az EA Extras menüpontban pedig hasznos tanácsokat kaphatunk és megnézhetjük a játékfejlesztők illetve publikálók listáját.
Összegzésül azt tudom mondani, hogy ez a játék beleillik, de nem emelkedik ki az NFS sorozatból.
Nálam még mindig az Underground Rivals a favorit...
Pro.:
- Gyönyörű grafika
- Az autók törése
- Élvezetes, és a játékhoz illő pörgős zenék
Con.:
- Gyenge optikai tuning lehetőség
- Egy idő után unalmassá vált számomra, pedig nem egy hosszú játék
És legvégül a pontok:
Grafika: 10/10
Hangok, zenék: 10/10
Játékélmény: 8/10
Vegyes érzelmeket keltett bennem a játék, amikor először megláttam. Betöltött a game és egy elég tetszetős menü fogadott az ő logo-jával és egy szép tuningolt kocsival. Úgy döntöttem, hogy nem pocsékolom tovább az időt, kipróbálom. Amikor betöltött a játék nagyon szép grafikával találtam szembe magam. Effektekben bővelkedik a game, a külvilág külcsínére is adtak a fejlesztők.
Ezek láttán örömmel kezdtem bele a Carrier játékmódba. A Carrier módban, úgy mint a játékban lehet választani a nehézségi fokozatok közül. Három fokozat van:
- a legkönnyebb a "Weekend Warrior" fokozat. Ebben a fokozatban teljes vezetési segédletet kapunk, és persze a legkevesebb pénzt a versenyek után, és kevés tapasztalatpontot (driver ratin points).
- a közepes nehézségű az "Adrenaline Junkie" fokozat. Itt már nem kapunk akkora segédletet, és több pénz üti a markunk minden verseny után.
- a legnehezebb szint a "Speed King". Itt már vezetési segédlet nélkül kell boldogulnunk, de a legtöbb pénzt és tapasztalatot itt kapjuk.
Tizenhárom versenypályán próbálhatjuk ki magunk. Minden versenypálya tartalmaz több versenyt. A versenyek autótípusokhoz (pl. Tuner Class) vannak kötve, de van egykét kivétel.
Hat féle versenytípust lehet játszani:
-Time Attack
-Speed Trap
-Gate Knockout
-Sprint
-Circuit
-Lap Knockout
A Time Attack típusban versenyeznünk kell az egyik legnagyobb ellenfelünkkel az órával. A Speed Trap típusban a mérőpontokon elért sebességek összesítésével dől el a verseny. A Gate Knockout típusban pedig kapukon való átjutással kell versenyben maradni, értelemszerűen az nyer aki először ér át az utolsó kapun. Minden kapu után az aktuális utolsó versenyző kiesik. A Lap Knockout ugyanezen szisztéma alapján működik, de ott nem kapuk után esnek ki a versenyzők, hanem a körök végén. A Circuit verseny pedig a körverseny. És érdemes nem elfelejteni, hogy az autónk törik! Minden verseny végén ha kárt szenved az autó megkell javítani, ami a pénzedből való levonást jelenti.
Ahogy előrébb haladtam a karrierben, úgy volt egyre inkább égető szükségem az újabb autókra és a tuningolásra. Ezt a Garage menüpont alatt lehet elérni a karrierben. Itt lehet választani, hogy optikailag, vagy teljesítményben tuningoljuk a kocsink. A teljesítménybeli tuninggal autónk sokkal versenyképesebb lesz mint azelőtt. Az optikai tuningnál már nem ilyen fényes a helyzet... A legnagyobb bánatomra nem alakíthatjuk kocsink a saját izlésünkre. A kasznit nem tudjuk átalakítani, nem tudunk szebbnél-szebb festést csinálni, nem tudjuk tele matricázni a kasznit. Mindössze a festés színét változtathatjuk és a szélvédőkre matricát ragaszthatunk.
A játék továbbá tartalmaz Multiplayer funkciót is, ahol személyesen illetve interneten keresztül játszhatunk barátaink ellen.
A főmenüben a MY NFS pont alatt megnézhetjük a rekordokat és persze személyre szabhatjuk a gémet.
Az EA Media Center-ben pedig meghallgathatjuk a game zenéit és megnézhetjük a versenypályák videóit.
Az EA Extras menüpontban pedig hasznos tanácsokat kaphatunk és megnézhetjük a játékfejlesztők illetve publikálók listáját.
Összegzésül azt tudom mondani, hogy ez a játék beleillik, de nem emelkedik ki az NFS sorozatból.
Nálam még mindig az Underground Rivals a favorit...
Pro.:
- Gyönyörű grafika
- Az autók törése
- Élvezetes, és a játékhoz illő pörgős zenék
Con.:
- Gyenge optikai tuning lehetőség
- Egy idő után unalmassá vált számomra, pedig nem egy hosszú játék
És legvégül a pontok:
Grafika: 10/10
Hangok, zenék: 10/10
Játékélmény: 8/10