pspgalery

A PSP nem konzol...életérzés!

Friss topikok

Linkblog

Felhívás!

;)

Reklám

HTML

Tekken 5 Dark Resurrection

2008.03.02. 17:10 | Яo0sTeR | 7 komment

Üdvözlök minden kedves olvasót.

Ebben a tesztemben a kedvelt arcade game sorozat legújabb tagjával: a Tekken 5 Dark Resurrection-nel foglalkozom. Bevallom őszintén én imádom a verekedős játékokat és a PSP-m is az ilyen stílusú játékokért vettem meg. Sok ember arra gondol, hogy az ilyen arcade gammák csak az esztelen verekedésről és brutalitásról szólnak, ahol 2 gomb nyomkodásával péppé lehet verni az ellenfelet. Szerintem ők tévednek. Ebben a játékban töménytelen mennyiségű kombó található, amit ha elsajátítunk, akkor nagyon technikás ellenfelei leszünk akár melyik játékosnak. Ennyit ízelítőnek, bele is vágok a mondanivalóm közepébe.

Amikor kezembe kaptam a játékot a tetszetős borítóról alig bírtam levenni a szemem. Amikor megláttam az intrót, megbizonyosottam abban, hogy ez a rész felülmúlja az elődeit. 35 pályán verhetjük az ellent, és a ráadásul plusz három karakterrel bővült a karakterállomány a Tekken négyhez képest.

Tehát most így néz ki a játszható "emberek" listája:
    * Paul Phoenix
    * Nina Williams
    * Yoshimitsu
    * Kazuya Mishima
    * Marshall Law
    * Lee Chaolan
    * Lei Wulong
    * Jin Kazama
    * Ling Xiaoyu
    * Hwoarang
    * King
    * Julia Chang
    * Bryan Fury
    * Christie Monteiro
    * Steve Fox
    * Craig Marduk
    * Anna Williams
    * Baek Doo San
    * Bruce Irvin
    * Wang Jinrei
    * Kuma
    * Ganryu
    * Mokujin
    * Heihachi Mishima
    * Panda (egyik változata Kuma)
    * Eddy Gordo (Christie nélkül)
    * Asuka Kazama
    * Feng Wei
    * Raven
    * Jack-5
    * Roger Jr.
    * Devil Jin
    * Armor King
    * Emily "Lili" Rochefort
    * Sergei Dragunov
    * Jinpachi Mishima (vele nem lehetünk, mert ő a főellenség :D)

                
Tetszetős lista megkell, hogy valljam, és a legszebb az egészben, hogy a játék Story módjában mindegyik karakter történetét végigjátszhatjuk. Ha már a Story módnál tartunk, akkor engedjétek meg, hogy ismertessem a játékmódokat.
Tehát játszható játékmódok:
- Quick Battle: Itt választhatunk egy tetszőleges mérkőzést.
- Story Battle: Végigjátszhatjuk és végigélhetjük a karakterek történetét.
- Arcade Battle: Itt a kiválasztott emberünkkel vívhatunk harcokat.
- Network: Ebben az opcióban játszhatunk barátaink (vagy ellenségeink :D) ellen "szemtől-szemben" vagy az Interneten keresztül.
- Tekken Dojo: Itt végig járhatjuk a harcművészeti iskolákat, pl. az első Dojo a föld iskolája.
- Attack: Ha ezt a módot választjuk, akkor játszhatunk Time Attack-ot, tehát minél gyorsabban kell végrehajtanunk egy harcot, továbbá Survival módot is játszhatunk, ahol utolsó leheletünkig kell harcolnunk, és végül a Gold Rush módban extra pénzt (G-t) szerezhetünk, attól függően, hogy milyen ügyesek vagyunk.
- Practice: A legnagyobb mestereknek is szükségük van gyakorlásra, itt végrehajthatjuk ezt a szükségletet.
- Bonus Games: Nagyon aranyos kis gémekkel játszhatunk itt. Az első bónusz játék a Tekken Bowl, ahol bowling-ozhatunk a karakterekkel. A második kis játék a Command Attack. Ha ügyesek vagyunk és a felvillanó kombókat csináljuk meg akkor plusz pénzt kapunk.

A game-ben lehetőségünk van a karaktereket saját izlésünk szerint testre szabni a profile menüponton belül a costumize opciót választva. Nem csak az emberek külsejét változtathatjuk meg, de aurákat is adhatunk a harcosoknak, amik nem csak jól néznek ki, de hasznosak is egy-egy erősebb ellenfél elleni küzdelemben.

Ahogy haladunk a gémben, megvívunk jónéhány kemény ütközetet, úgy nő a karakterünk rangja. Először a KYU-s rangokat kapjuk, utánna már a DAN-okat szerezzük, és ha elég ügyesek vagyunk, akkor lehetünk Expert vagy magasabb rangú is.
Mindenegyes győztesen megvívott meccs után "pénzt" kapunk, amit "G"-nek neveztek el az alkotók. A pénzünket a feljebb említett costumize opcióban költhetjük el.

             

Megszeretném említeni, hogy a játék grafikája szerintem szemkápráztató. A játék nem olyan pixeles mint a kép! A pályák nagyon szépen kilettek dolgozva. Több effektel találkozhatunk még a pályákon is. Például a talaj is sérül, ha ráesik az ember. A game zenéje nagyon harcias, sereknti a játékost, segít a koncentrálásban. Az irányítás is nagyon tetszik nekem, ráadásul a karakterek mozdulatai nagyon élethűek, persze vannak kivételek amik a fantázián alapulnak. Magam is űztem harcművészeti sportot, így lenyűgözve éreztem magam a precíz, aprólékosan kivitelezett mozdulatokat látva.

Tehát nekem nagyon bejött ez a játék, és mindenkinek ajánlom, aki szereti az ilyen típusú gammákat!
              

Végül, de nem utolsó sorban nézzük a pontokat:

Grafika: 10/10 (Nem érdekel, hogy más mit mond!, szerintem teljesen kielégítő a graf, és én meg vagyok vele elégedve :P)
Hangok/Zene: 9/10
Játékélmény: 10/10


A játék hivatalos weblapja: http://www.tekkenpsp.com/

Szerintem ez a játék az eddig kiadott legjobb Arcade game PSP-re!
Nem csak én látom így, az IGN szerint is ez lett a legjobb verekedős gamma 2006-ban.

Címkék: tekken 5 dark resurrection

A bejegyzés trackback címe:

https://pspgalery.blog.hu/api/trackback/id/tr38362154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alex · http://veddki8k.extra.hu 2008.03.04. 15:28:02

Na, ezt magamnak akartam megtartani, de lusta voltam összehozni a tesztet, így jár aki lusta :'| Pedig egyik haverommal elég sok tapasztalatot gyűjtöttünk a MP élményekről, az még jobb mint a gép ellen ^^
Amúgy szép munka!

zsoltoss 2008.03.04. 19:29:34

a játék maga tényleg jó, bár lassabb kicsit mint a dragon ball, de tényleg jó. Egy hibája van, hogy nagyon könnyű^^ Jin Kazamával eljutottam talán "Master" fokozatba, úgy hogy csak előretérdeltem végig!

Яo0sTeR 2008.03.05. 17:47:06

Hát a START gomb megnyomásával és az ott megjelenő Difficulty menün lehet állítani :D Egy kicsit megpiszkáljuk és egyből nem olyan könnyű a helyzetünk :D
DBZ SB2-ről annyit mondok, hogy nagyon jó játék. Imádom a DB-t. Habár velem is előfordult az, hogy Z harcos szinten könnyűnek bizonyult... Tolom már egy ideje :D

Alex 2008.03.06. 19:33:27

A nehézségről és a gyorsaságról az a véleményem, hogy szerintem a Tekken sokkal lendületesebb, és ugye sokkal változatosabb, nem csak egy-egy féle kombód van. Másrészt ahol én tartottam a tekken dojoban kb 30%ban tudtam csak nyerni, nagyon kemények voltak, volt hogy egyszer estem le a földre egész meccs alatt ^^
A DBZ viszont nagyon könnyű, Vegito-val two-hitelek mindenkit :D

zsoltoss 2008.03.06. 21:23:22

igaz, úgy tényleg lendületesebb, de én egy kombót tanultam be, és azzal 10-ből 8-at megnyertem:D

speeder04 2008.03.09. 19:28:32

Én játszottam a Mortal Kombattal is psp-re, és inkább a tekkent ajánlom! Vannak minijátékok a mk-ban és van mind1ik csávónak 4 különleges képessége, jobban kihasználja a játék a terepet meg lehet sakkozni benne de a tekkenben a verekedés sokkal jobb, és nem tudom miért de nekem jobban bejön!^^ Ja a mk-ban vmi iszonyat szar a kamera amikor a történetet játsszuk! De ez a PIMPELÉS a tekkenben naon jó xD

varga dávid 2008.05.02. 10:07:04

jojo
süti beállítások módosítása