Szóval a mostani tesztem a
God of War : Chains of Olympus


Szóval a Grafika. Hmm, már amikor a demóval játszottam akkor elállt a lélekzetem* - 10 másodpercre, aztán folytattam tovább a lélegzést, mert már nem volt túl jó levegő nélkül.
Szóval igen, nagyon jó a grafika, röviden. Fel is adom minden elvem, ez meg fogja érdemelni a maximumot. A karakter elég részletes, még ha TV-n néznénk, szerintem akkor sem lenne nagyon szúrós a bőre. Sehol nem láttam egy szálkát a világban, semmi. Egyszerűen nem találtam semmit amit lehetne rajta kritizálni. Az még talán a grafikához tartozik, hogy a lények kivégzése is majdnem mindig másféle. Van elég sok változatosság.
*Tudom hogy a lélegzet így van írva, de nekem a lelkem is beleremegett.

A Játékélmény. A jétékélmény, ha lehet mondani, még jobb mint a grafika. Már ha itt vagyunk megpróbálom besorolni. Third-person, action-adventure, és néhol egy kis RPG feeling üt be, de nekem legerősebb az adventure hatás. Szóval a játék lényegében fejetlen kaszabolás, pihenőidőkben pedig ide-oda tologatós, mászkálós feladatokat kell csinálni. Nekem legjobban a fejetlen kaszabolás, gyilkolászás tetszik benne, és ezt akkor kezdi érezni az ember mikor a Spartan (hard) módot is végigzúzta és visszamegy Easy módra feszültséget levezetni :D

A játék során a megölt ellenfelek után, és ládákból piros 'orb'-okat kapunk, ami olyan tapasztalati pont féleség, képességeket, fegyvereket lehet belőle újítani. Az orbokat úgy is kapjuk, ha egy-egy nagyobb combot viszünk be, vagy éppen fogással ölünk a 10. ütés után. Minél hosszabb a kombó annál több bonus orbot kapunk, nekem sikerült 1100 hitet összehozni, de 900-nál már azt mondja hogy IMPOSSIBLE és nem ad több plusz pontot :) Egy-egy újításhoz szükséges tapasztalati pont lassan gyűlik össze, de majdnem minden vásárolható dolog hasznos, és nehezebb fokozatokon már szükséges is a továbbhaladáshoz. Az első nagyobb csatánk után még a varázsmágiával, és a 4. dimenzió csodáival is megismerkedik főhősünk, Kratos.

Ahogy haladunk előre a cselekménnyel, mindig beépül valahogy egy újítás, egy új varázslat, egy úgy fegyver, vagy éppen pajzs, és hála istennek van módunk elsajátítani ezek használatát egy-egy gyakorló jellegű összecsapásban. Személyes kedvencem a Gauntlets of Zeus (Zeusz ökle), ami nagy fellélegzés volt a gyors Blades of Chaos (káoszpengék) után, és egy teljesen más játékstílus is tartozik hozzá. Ez a másik jó dolog amit megfigyeltem. Egyik haverom játszott vele, és ő teljesen máshogy állt a dolgokhoz, rövid kombókkal, pajzzsal harcolt, ezzel szemben én fejjel rohantam a Taurene-eknek, szóval ki tud építeni a játékos egy sajátos stílust, ez nagyon tetszik.
Na igen, már egy oldalt írtam a játékmenetről, és a legjobbat meg sem említettem. A játék bizonyos pontokon egy kis ügyességet is megkíván. Amikor is (például főellenségeknél) egy kis action-event indul, és egy-egy felvillanó gombot kell mihamarabb megnyomni, és így karakterünk tovább lendül. Nem tudom érthető volt-e, de ezt tényleg a legjobb ha az ember saját maga tapasztalja hogy milyen is ez.

Megemlítem még a varázslatokat is, amit altalában valami nagyobb ellenfelek lenyomása után kapunk, például az Efreet a perzsa királytól jön, Charon's wrath pedig Charontól, és a harmadik pedig egy kis puzzle event után kapódik meg a mi részünkre :) Ezeket is lehet fejleszteni, erősebbek és sokoldalúbbak lesznek. Itt említem meg hogy szerintem mennyire jól van honosítva a játék PSP-n, mert minden gombnak megvan a szerepe, és minden képességhez találtak kombinációt. Tehát az ember kicsit logikusan átgondolva az egészet, miután minden képessége megvan, tudatába kerül annak hogy mit hol is talál, ha jól használja akkor nem jelent neki semmilyen ütközet gondot.

Szóval aki már nagyon PRO, a játék egyszeri végigjátszása után módja adódik a Challenge módban is játszani. Na ez tényleg megérdemli a nevét, minden egyes játék egy-egy kihívás. Szerény személyem az 5. challenge-en feladtam, mert nagyon nehéz, de legalább nem térkitöltésnek van ott, hanem tényleg egy méretes feladat a nagyoknak.
Akkor tehát értékelendő a játék:
Zene: 8/10
(nem tudtam hova pontozni, nincs benne semmi speciális)
Grafika: 10/10
(hát mint mondottam, ez nagyon profin meg van csinálva, max pontszám, még nálam is)
Játékélmény: 10/10
(eszetlen kaszabolás, mégis értelme van)
Élettartam: 10/10
(röviden & tömören megunhatatlan)
A játék egyébként PEGI rate alapján 18 felett ajánlott, hát igen, van benne egykét véres jelenet, és van benne szerelmeskedős szín is (!!!) ^.^ Jó játékot mindenkinek, és ezt tényleg ne hagyjátok ki :D
Ha ez a cikk nem adott kellő inspirációt, tessék megtekinteni a hivatalos promo videókat a sony honlapján.