pspgalery

A PSP nem konzol...életérzés!

Friss topikok

Linkblog

Felhívás!

;)

Reklám

HTML

God Of War - Chains Of Olympus

2008.03.12. 09:27 | VyvernJoe | 21 komment

Szóval igencsak időleges már ez a téma. Március 4-e óta boltokban van amcsiban, az ügyesebbek már beszerezték itthon is ^^ A játék röviden 'isteni', és nem fogok sajnálni egy percet sem hogy leírjam ezt nektek, és a tetszéseteket látatlanban megnyerjem!
Szóval a mostani tesztem a

 

God of War : Chains of Olympus

Ahogy itt a képet nézegetjük, feltűnik hogy milyen részletesen csinálták meg, ezt is milyen szépre. Hát bizony a játék is valami ilyen. Egész végig azon gondolkodtam, hogy ez a Ready at Dawn kiadó hogy tud annyi erőt belefektetni, hogy tényleg jó játékot csináljon, ne csak egy összecsapott valami legyen, mint az EA csodái manapság (már bocs :) ). Ahogy haladtam előre, mindig elcsodálkoztam magamban, hogy milyen sokoldalúan használják fel a PSP adta lehetőségeket. Ezalatt azt értem, hogy mind a grafika, mind a játékélmény nagyon csúcson van, amit azért nem lehet mindig egy PS2-es spinoff-tól elvárni, de itt mindent megkaptunk, és mi, éhező receptorok be is fogadtuk, és igen jó szájízzel játsszuk végig a játékot. Akkor hozzá is kezdek hogy a végére érjek :)

Szóval a Grafika. Hmm, már amikor a demóval játszottam akkor elállt a lélekzetem* - 10 másodpercre, aztán folytattam tovább a lélegzést, mert már nem volt túl jó levegő nélkül.
Szóval igen, nagyon jó a grafika, röviden. Fel is adom minden elvem, ez meg fogja érdemelni a maximumot. A karakter elég részletes, még ha TV-n néznénk, szerintem akkor sem lenne nagyon szúrós a bőre. Sehol nem láttam egy szálkát a világban, semmi. Egyszerűen nem találtam semmit amit lehetne rajta kritizálni. Az még talán a grafikához tartozik, hogy a lények kivégzése is majdnem mindig másféle. Van elég sok változatosság.
 *Tudom hogy a lélegzet így van írva, de nekem a lelkem is beleremegett.

A Játékélmény. A jétékélmény, ha lehet mondani, még jobb mint a grafika. Már ha itt vagyunk megpróbálom besorolni. Third-person, action-adventure, és néhol egy kis RPG feeling üt be, de nekem legerősebb az adventure hatás. Szóval a játék lényegében fejetlen kaszabolás, pihenőidőkben pedig ide-oda tologatós, mászkálós feladatokat kell csinálni. Nekem legjobban a fejetlen kaszabolás, gyilkolászás tetszik benne, és ezt akkor kezdi érezni az ember mikor a Spartan (hard) módot is végigzúzta és visszamegy Easy módra feszültséget levezetni :D

A játék során a megölt ellenfelek után, és ládákból piros 'orb'-okat kapunk, ami olyan tapasztalati pont féleség, képességeket, fegyvereket lehet belőle újítani. Az orbokat úgy is kapjuk, ha egy-egy nagyobb combot viszünk be, vagy éppen fogással ölünk a 10. ütés után. Minél hosszabb a kombó annál több bonus orbot kapunk, nekem sikerült 1100 hitet összehozni, de 900-nál már azt mondja hogy IMPOSSIBLE és nem ad több plusz pontot :) Egy-egy újításhoz szükséges tapasztalati pont lassan gyűlik össze, de majdnem minden vásárolható dolog hasznos, és nehezebb fokozatokon már szükséges is a továbbhaladáshoz. Az első nagyobb csatánk után még a varázsmágiával, és a 4. dimenzió csodáival is megismerkedik főhősünk, Kratos.

Ahogy haladunk előre a cselekménnyel, mindig beépül valahogy egy újítás, egy új varázslat, egy úgy fegyver, vagy éppen pajzs, és hála istennek van módunk elsajátítani ezek használatát egy-egy gyakorló jellegű összecsapásban. Személyes kedvencem a Gauntlets of Zeus (Zeusz ökle), ami nagy fellélegzés volt a gyors  Blades of Chaos (káoszpengék) után, és egy teljesen más játékstílus is tartozik hozzá. Ez a másik jó dolog amit megfigyeltem. Egyik haverom játszott vele, és ő teljesen máshogy állt a dolgokhoz, rövid kombókkal, pajzzsal harcolt, ezzel szemben én fejjel rohantam a Taurene-eknek, szóval ki tud építeni a játékos egy sajátos stílust, ez nagyon tetszik.
Na igen, már egy oldalt írtam a játékmenetről, és a legjobbat meg sem említettem. A játék bizonyos pontokon egy kis ügyességet is megkíván. Amikor is (például főellenségeknél) egy kis action-event indul, és egy-egy felvillanó gombot kell mihamarabb megnyomni, és így karakterünk tovább lendül. Nem tudom érthető volt-e, de ezt tényleg a legjobb ha az ember saját maga tapasztalja hogy milyen is ez.

Megemlítem még a varázslatokat is, amit altalában valami nagyobb ellenfelek lenyomása után kapunk, például az Efreet a perzsa királytól jön, Charon's wrath pedig Charontól, és a harmadik pedig egy kis puzzle event után kapódik meg a mi részünkre :) Ezeket is lehet fejleszteni, erősebbek és sokoldalúbbak lesznek. Itt említem meg hogy szerintem mennyire jól van honosítva a játék PSP-n, mert minden gombnak megvan a szerepe, és minden képességhez találtak kombinációt. Tehát az ember kicsit logikusan átgondolva az egészet, miután minden képessége megvan, tudatába kerül annak hogy mit hol is talál, ha jól használja akkor nem jelent neki semmilyen ütközet gondot.

Szóval aki már nagyon PRO, a játék egyszeri végigjátszása után módja adódik a Challenge módban is játszani. Na ez tényleg megérdemli a nevét, minden egyes játék egy-egy kihívás. Szerény személyem az 5. challenge-en feladtam, mert nagyon nehéz, de legalább nem térkitöltésnek van ott, hanem tényleg egy méretes feladat a nagyoknak.

Akkor tehát értékelendő a játék:

Zene: 8/10
(nem tudtam hova pontozni, nincs benne semmi speciális)
Grafika: 10/10
(hát mint mondottam, ez nagyon profin meg van csinálva, max pontszám, még nálam is)
Játékélmény: 10/10
(eszetlen kaszabolás, mégis értelme van)
Élettartam: 10/10
(röviden & tömören megunhatatlan)


A játék egyébként PEGI rate alapján 18 felett ajánlott, hát igen, van benne egykét véres jelenet, és van benne szerelmeskedős szín is (!!!) ^.^ Jó játékot mindenkinek, és ezt tényleg ne hagyjátok ki :D
Ha ez a cikk nem adott kellő inspirációt, tessék megtekinteni a hivatalos promo videókat a sony honlapján.

Címkék: god of war chains of olympus

A bejegyzés trackback címe:

https://pspgalery.blog.hu/api/trackback/id/tr32377426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

speeder04 2008.03.21. 10:26:55

Naon jó lett a teszt ^^ És nemis tudtam h megjelent :D Remélem nemkell fw-t frissítenem hozzá :(

Яo0sTeR 2008.03.21. 11:38:45

Egyetértek speeder04! Nagyon jó teszt! Nekem is nagyon tetszett a játék, megunhatatlan :D

zsoltoss 2008.03.21. 15:26:47

ezt ki kell próbálnom:D

ProSpec 2008.03.21. 20:29:50

Tényleg nagyon jó játék. Én tegnap vittem végig...az iskolában xD

VyvernJoe 2008.03.21. 21:58:18

Én is nyomtam neki a suliban, de csak felidegeltem magam a challenge módban. Jóhír mindenkinek, úgy tűnik eztán tudok magamnak screenshotokat csinálni, egyik haver gépén épp most csináltam párat, átrakom a plugint, és nem kell többé képet lopni a gamespotról ^^

speeder04 2008.03.22. 00:34:46

Dzsááááj pádig oján dzsukerek ezek a kéjpek dzsémszpotró' mint a szeméjt.

pro.psp · http://propsp.blog.hu 2008.03.22. 08:41:51

Ez az eddigi legjobb teszt az itthoni GOW leírások közül. Egy fontos infót tennék hozzá: március 28-án jelenik meg az SCEE régióban, tehát nálunk is.

speeder04 2008.03.22. 15:47:25

Ezen az oldalon vannak a legjobb tesztek ^^ Hogy fokozzam még kicsit :D (szerintem...)

screamboy 2008.03.24. 10:42:42

sziasztok én elakadtam a játékban ott vagyok ahol be kell tolni két szobrot a helyére aztán lehet kihuzni a lépcsőt ami magátol visszamegy és ahogy felmegyek ott van ,,Euros the east wind" meg egy ajtó amit kinyitok és semmit nem tudok csinálni mi a teendő előre is köszi a válaszokat

Alex · http://veddki8k.extra.hu 2008.03.24. 11:43:36

Na szóval, Vyvernjoe vagyok.
Az egyik haverom is elakadt ott, neki is elmondtma a nagy titkot, és bár ez nem végigjátszásoldal, gyors lesúgom a megoldást, nehogy sokan vérezzenek el ott:
-Ahogy kihúzod a pódiumot, ne ugrálj fel rá, hanem balról szökj be alá ;)

bLz 2008.03.25. 17:16:27

nagyon jo teszt es a jatek is hatalmas! :) en mar a demot is vagy 15x vegigvittem. amugy eurosnal en is elakadtam.kb negyed orat kerestem mit kell csinalni :)

speeder04 2008.03.30. 11:54:36

Amikor a joystick-el kell körözni néha(pl amikor az elején a nagy szörnynek kell a lánccal rángatni a pofáját) elég nehezen veszi, csak nálam, vagy mindenkinek?

Alex 2008.03.31. 14:10:08

csak pontosan kell eltalálni a körözéseket, és nem szabad túl gyorsan. Szerintem ennyi, nekem beletanulás után ment :)

GG 2008.04.27. 12:22:58

kicsit megakadtam... remélem lesz aki tud nekem segíteni... van egy rész amikor 4 szobrot kell tologatni egy templomban, meg annak egy rejtett részében. hogy két pontra menjen a fénysugár... na onnan abból a rejtett helységből hogy lehet kijönni? :D

GG 2008.04.29. 07:18:36

Köszi, pont nem erre gondoltam. Ez előtt van, volt még1... de közben megtaláltam, és ezen is túl vagyok már rég...:D Most épp Atlas ökle alól próbálok kiszökni :D

De azért köszi a segítséget. :)

tomi93 · http://pspgalery.blog.hu/2008/03/12/god_of_war_chains_of_olympus_2 2008.05.17. 12:45:05

mit kell csinállni ott amikor bentvagy egy szba félébe van egy szobor (ló) akkor a lépcsőt kikell húzni ennyi mást nem tok róla írni ott akadtam el:D lécci segítsetek

tomi93 · http://pspgalery.blog.hu/2008/03/12/god_of_war_chains_of_olympus_2 2008.05.17. 13:38:06

a (ló) szobor vmi ilyet ír ki ha rákattintok hogy: eurók a keleti szél itt pihenteti az eurók szellemét a keleti szél ki látja a nap útvonalát szekeret hajtani
lécci segítsetek

VyvernJoe 2008.05.17. 16:55:02

Olvass feljebb, már leírtam, kihúzod a pódiumot, és balról alatta befutsz
süti beállítások módosítása