Na szóval, itt vagyok újra, itt vagyok, és írok, lássuk mit dob ki most a terülj-terülj asztalkám:
A játék valahogy idén nyár elején látott európai boltot úgy igazán belülről., persze hogy sokan várták, hiszen egy már így is (psp-s viszonylatban) tökéletes játék újítása, bővített kiadása, történeti átdolgozása ez az Another Road. Ugyan az a duó csinálta mint az előző részt. Talán épp azért, mert nem sokban különbözik a sima Dragon Ball Shin Budokai-tól, nem is kell a két játékot külön kalap alá venni, megoldható egyszerre.
Szóval a játékba érkezve Trunks nézelődik a hegyről hogy legelészik a Namek kecske a namek fűből, ha pl ilyenkor várunk, és elkezdünk gépelni, ahogy én tettem, akkor bejön egy nagyon jó kis videó, nekem személy szerint tetszett.
A főmenübe érve 5 játékmód, ugrik fel egyből:
Another road – Sztori mód
Arcade – CPU ütsd-vágd mód
Z Trial –
- Survival – Túlélősdi
- Time Attack – Időre játszogatós
- Challenge – Bugyuta feladatok, de ha valaki ezt szereti :)
Network battle – a játék multiplayer módja szigroúan LAN-ban.
Training - ugye egyértelmű? :)
Az említésre méltóakat méltatom az említésre csak, mert ugye a nevükből adódik hogy nem lehet kihagyni :D Szóval az Another Road:
Ez a mód a játék sztori módja. A történet fejezetekre osztva van benne. 7 fejezet van, a végén őszintén nekem is kicsit megizzadt a kezem, és eléggé kislányos módszerekkel vertem el a bossokat. A sztori folyamán több oldalág is van, attól függően hogy az egyes pályákon hogy sikerült teljesítenünk a kitűzött feladatokat. Van pl. olyan feladat hogy ne hagyjam hogy elpusztítsanak semmilyen falut, vagy ne hagyjak társakat meghalni…
Ami nagyon tetszik a sztori módban, hogy ezek az oldalágak tényleg bejárhatók, és néha az ember vakvágányra siklik, és Game over, de ezeket is megéri bejárni ha az ember kíváncsi a sztorira.
Nem akarok semmit lelőni a történetből, de körülbelül Buu visszatérése lesz, meg hogy Trunksék kevernek valamit, az igazság az, hogy régen játszottam végig, most meg lusta voltam elolvasni a szöveget ^^
A storyról még annyit, hogy a csaták közt kis átvezetés ként 3d világban röpködünk és el kell kapni a kiszemelt ürgét, hangosan és artikuláltan inzultálni a nő ági felmenőit, és azok hátsó fertályát, majd ha méltónak tart, akkor elverhetjük :)
Na maga a Combat. Elég jó, sőt, nagyon jó. Egy valamit hiányolok, valamivel több interaktivitást vártam személy szerint, gondolok itt arra, ha összelövök valakivel, akkor ne az erősebb nyerjen, hanem aki hamarabb veri véresre a mutatóujját valamelyik gombon. Van a csatában minden. Csata közbeni átalakulás, KI lövések, offenzív, és defenzív lövések, és speciális támadás. A legjobb, majdnem minden karakternek egyedi a defenzív/offenzív/speciális támadása, így van mit tesztelgetni. A harc elég könnyen kitanulható, de hogy az ember mondjuk olyan szintre emelje a tudást, hogy egymás után 3 különböző gombbal tud variálni, nem csak egy gombot tunkolni, kicsit több idő kell.
A játékban relative sok karakter van, szám szerint
Még van egy újítás, egy kártyás boostolgatós rendszer. A sztory módban szerzett kártyákkal kiépíthetünk magunknak egy összetételt. Vannak olyan kártyák amik valamilyen attribútumot adnak, vannak amelyikek a szomszédos lapokat erősítik, stb. Ügyeskedéssel elég szép kis tulajdonságokkal ruházhatjuk fel emberkénket, ami nem csak a sztori módban érvényes, hanem a survival-ban, és egyéb módokban is.
Na akkor Bud(ok)ai fiam, hozd csak az ellenőrződ, lássuk miből élünk:
Grafika: 9/10
Zene: 7/10 *
Játékélmény: 8/10
* (negatívum, hogy néha kicsit uncsi és irritál, pozitívum hogy benne maradt a japán hang, mert az angol az kicsit gyenge)