pspgalery

A PSP nem konzol...életérzés!

Friss topikok

Linkblog

Felhívás!

;)

Reklám

HTML

GTA: Vice City Stories

2008.02.02. 12:29 | VyvernJoe | 4 komment

Üdvözletem ismételten, Alex vagyok, és most egy talán mindenki által ismert PC-s játék PSPs kiadásáról szeretnék írni. Három héttel ezelőtt elgondolkodtam hogy tényleg kéne írni egy tesztet, de nagyon nehéz, őszintén megmondom, egyrészt nem is PSPztem sokat mostanában, a másik (az első valószínűleg ebből következik), hogy a játékpiacon is akkora pangás van, hogy az valami állati. Nem tudnak semmi értelmeset kiadni, pedig itt volt a karácsonyi szezon is, nem tudom mire építettek, de szerintem nem sok hasznuk volt idén a karácsonyi időszakban. Ezért kérek mindenkit hogy bocsásson meg nekem azért mert ilyen régi játékról írok, de nekem most került kezembe (meg a Silent Hill), és talán megér pár sort.

Gran Theft Auto : Vice City Stories


A játék mint már mondtam PSPs kiadás, talán ez a legkorrektebb megnevezés, azt nem mondhatom hogy port, vagy átirat, mert több annál sokkal. Szóval ha bárki kérdezné, igen a játék ugyanaz mint a számítógépes, de mégsem teljesen. A motorja az egésznek ugyanaz, véleményem szerint igen szépen sikerült átépíteni a konzolra ezt a vázat, amit a régi gépem alig bírt el :)

A játék bizony régi kiadás, még talán 2006 végén jelent meg, vagy 2007 elején, nem emlékszem. Nem keltett bennem sok érdeklődést, mert előtte futólag már találkoztam a Liberty city stories-el, és nem nagyon hatott meg. Mondhatnám, hogy azért mert már nekem a GTA 2 utáni játékok már nem nagyon jöttek be, de nem lenne teljesen igaz, mert csak elugrándoztam a nagyvilágban, Vice cityben, és San Andreasban egyaránt. Valahogy a PSP-s feldolgozás mégsem ütött mellen, egyszerűen mindig letettem gépet, és mást csináltam.

Szóval jött ez a nagy uborkaszezon megjelenések terén, és mégiscsak beszereztem, és nem bántam meg. Az első nap kb 6 órát szenvedtem vele :) Talán nem is nagyon a játékmenet fogott meg ami egyébként jó, hanem a hatalmas szabadság amit megengedhet magának az ember, még akkor is ha csak fél térképet járhatja be.

A főhősünk Victor „Vic” Vance, aki egy katonai barakkból lesz az alvilág egyik nagy mágnása, vagy mágnese, ugyanis vonzza a bajt rendesen. Az öccse megjelenésével kb. képbe is kerültem, Lance Vance neve ismerősen csengett. Ezek szerint tehát a PC-s Vice City története előtt kell valahol lennünk. Nem vittem sokáig a játékot, de szerintem a játékban tapasztalható dolgok 90%-ával már találkoztam, szóval megvan a biztos benyomásom.
 


A GTA:VCS-ben ugyanannyira szabadak vagyunk, mint ez már megszokott, autók, motrok, hajók, és még biciklik is vannak, amikkel repeszteni lehet. A nyugati szigeten kezdünk ez bejárható, idővel minden elérhetővé válik itt, pl.: fegyverboltok. Ha eljutunk a történetben egy pontig, akkor valami újjal találkozhatunk (nekem legalábbis új volt), mégpedig telkeket vehetünk, de nem ám úgy mint gépen, hogy megvesszük és tejel… Vásárlás előtt ki kell irtani gyökerestül a betelepült törzseket, majd az idővel eladóvá vált telket megvéve eldöntenünk hogy milyen bizniszbe vágjuk ott az alabárdunkat. Első körben lehet védelmi rendszert, prostitúciót, vagy valamilyen lopkodósdit (loan shark – eredetileg adósság cápa, de a fene tudja mire gondolnak :) ). Később egyéb érdekes dolgok jönnek be, mint pl. a drogüzérkedés…A San Andreasban megismert gengszter háborúkhoz hasonló dolgok folynak itt is, de nem olyan részletességgel.



A városban ugyanúgy vannak Kill Frenzyk, Unique Stunt pontok, amiket lehet keresgetni. Szintén lehet mentőzni, bűnt üldözni, taxizni. Azt tapasztaltam, mintha valamit finomítottak volna a jármű sebességeken, eddig úgy emlékeztem hogy van kb 4 sebességkategória, de most úgy tapasztaltam, hogy egyik kocsi lassabb mint a másik :) Én személy szerint imádok csak úgy járkálni a városban, gyorsulni, ugrándozni, egyéb őrültségekkel elütni az időt, ezért tartok még csak 40%-nál :)


A grafikáról nincs sok mondanivalóm , megint a maximumot adták amit lehetett a kis vastól elvárni, szerintem. A zene is megfelelő, bár személy szerint kikapcsolom a rádiót az autóban, mert sok vezetés után unalmassá válnak a trackek. A szövegek, amiket Vic levág, na azok megérnek még egy misét, a baj hogy angolul vannak , és épp ezért most ide nem írom őket, mégcsak magyarul sem, mert úgy annyira nem viccesek.


Csodálva találtam az Options menüben egy multiplayer opciót is, PCn csak 3rd person programokkal lehetett valahogy kierőszakolni, itt pedig be van építve. Kipróbálni sajna még nem volt alkalmam, de valamilyen városban szaladgálós, egymást gyilkolászós mese lehet.


Akkor értékeljük:

Grafika: 9/10 (nem adhatok 10-et mert mit kap akkor majd a FF7CC?)
Zene, hangok: 7/10
Játékélmény: 8/10
Élettartam: 8/10 (a legtöbb psps játékhoz képest ezt nem fogod olyan hamar kiadni a kezeid közül)

Összegezve: Természetesen ajánlom mindenkinek, aki szereti a GTA játékokat, és mindenki másnak is :) Ha nem érné meg az ajánlást akkor nem is bátorkodnék írni róla

Címkék: gta vcs

A bejegyzés trackback címe:

https://pspgalery.blog.hu/api/trackback/id/tr65321983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ProSpec 2008.02.02. 15:31:55

Tényleg jó ez a játék, én is ajánlom mindenkinek ;) Annyit azért megjegyeznék, hogy a GTA-kat nem nevezném PC-s játéknak, mert a GTA 3, VC és SA is legelőször PS2-re jött ki és csak pár hónapppal később jött PC-re és XBOX-ra. Tényleg nem akarok már kötekedni, de az a 3rd person az szerintem 3rd party akar lenni.. :D

VyvernJoe 2008.02.02. 15:38:20

3rd party az azt jelenti hogy a játékon, és a játék közvetlen hozzátartozásán kívülről futó program, haxx etc.

ProSpec 2008.02.02. 15:57:11

Tudom :) Csak azért írtam, mert én 3rd person programokról nem hallottam, csak 3rd party-ról. Na de mindegy, lehet, hogy csak hülye vagyok és azért nem hallottam 3rd person programokról(max. arról, hogy 3rd person shooter: TPS) :D

LaCeee · http://biztos... 2008.09.07. 22:56:26

ez megjelent PC re??
süti beállítások módosítása