pspgalery

A PSP nem konzol...életérzés!

Friss topikok

Linkblog

Felhívás!

;)

Reklám

HTML

Final Fantasy VII : Crisis Core

2008.03.24. 20:48 | VyvernJoe | 15 komment

Hello, újra itt vagyok, és szeretnék egy játékról írni, amit már párszor emlegettem, és szerintem elég sokan hallottak már róla, vagy valamely testvéréről. Nagyon szeretem ezt a játékot, és már látatlanban a kedvencemmé nyilvánítottam amikor az első videót megláttam róla. Aztán végigtoltam japánul, majd most, hogy angolul is elérhető, le is írom a tapasztalataimat, és ismét nem kímélek sem olvasót, sem billentyűzetet, és megpróbálom veletek is megkedveltetni, vagy legalább elérni hogy kipróbáljátok ;) Na de akkor visszafogom magam, szóval:

Final Fantasy VII : Crisis Core


A játék még valahogy 2007 szeptemberében jelent meg Japánban, és ha jól olvastam, akkor a legjobban várt játék volt az időszakban. Hogyne várták volna a kis japánok, akik a Final Fantasy-n nevelkedtek. Akkor adtak ki 77777 darab FF7:CC-s psp bundle-t, amiből jó lett volna egyet beszerezni, de sajna csak japánban volt kapható, ott is csak előrendelésre, és ha e-bay-en utánanéznék akkor állítom hogy dupla-tripla áron találnék, szóval felhagytam ezen álmaim üldözésével. Attól féltem hogy lesz csalódás a játékban, hogy nem fog annyira tetszeni, mint vártam, de nem volt semmi gáz. Lehet hogy azért mert alapból úgy álltam hozzá, lehet hogy éppen ez miatt kellett volna a legkisebb csalódásnak is nagyon fájnia, de nem volt baj.
Most, pontosan március 25-én debütált az USÁban, az ottani sikereiről nem olvastam semmit (japánban 700k eladott játék körül járnak). Aztán nekivetettem magam úgy, hogy már a szöveget is értettem. Végignéztem az introt, mintha még nem láttam volna százszor, de mindig egy élmény. A menü sovány, mármint nincs benne sok menüpont, ahogy azt megszoktuk egy New game (az angol verzióban hard móddal is) és egy Load game. Indítva a játékot végignézhetjük az első FMV bejátszást, és megismerkedünk hősünkkel, Zack Fairrel, és barátjával Angeallal, akiket majd később még említek.

 Ez az FMV az egyik képi hatás a háromból amivel találkozunk a játékban. Előre renderelt videó, nagyon szép, néhol kicsit torzítja az arcokat, de a lényeg hogy van benne, nem túl sok, de épp elég szerintem.

A másik képi hatás egy részletes textúrával leöntött motoron nyugszik, ami alatt beszélnek a karakterek egymással. Na ebből sok van. Szerintem nagyon jó, régen nem értettem hogy miért nem beszéltek az emberek a Final Fantasy részekben (mert ott mi neveztük el a főszereplőt) de itt van duma. Amin meglepődtem, hogy mind az FMV és az előbb említett részekben az emberek szája (nagyjából) a szövegre járt. Persze gondolnátok ez nem nagy dolog, ami tényleg fura volt benne, hogy az angol verzióban az angol szövegre, nem a japánra, szóval újrarenderelték az fmvket, és újrakalibrálták a szájmozdulatokat, azért ez szép munka, még ha apróságnak is tűnik.

 


A harmadik fajta, maga a játék motorja, ez az a motor, ami arra lett tervezve hogy mi azt dinamikusan tudjuk irányítani. Itt a karakterek nem olyan részletesek, a szövegek csak írottak,nincs beszédhang, és a karaktert itt mi irányítjuk. Még ez a megjelenítés is nagyon szép szerintem! Nem is várhatjuk el hogy csúcsgrafikával szaladgáljunk a világban, én teljes mértékben elégedett vagyok vele. Szóval egy panasz nem lehet a grafikára, csillagos ötös, vagy hatos, de tényleg jó.

Akkor egy kicsit a karakterekről: Zack Fair, a főszereplő. Ő a barna hajú srác aki említés szintjén megjelent a ff7-ben, és a filmben. Zack a SOLDIER tagja, vágya hogy hős legyen. A SOLDIER egy elit szervezet neve, ami a Shin-Ra cég védelmi rendszerének alappillére. A Shin-Ra pedig a világ legnagyobb cége, energia kinyeréssel foglalkozik, és az egész világot behálózza. Zack, aki kezdetben másod rangú SOLDIER, majd hamar előléptetik első rangúvá (1st class), a központi figura, de a történetet nem akarom elmesélni. Mellékszereplőként megjelenik Aerith, Sephiroth, Cloud, és az új figurák: Genesis, Angeal,Hollander, Cissnei...

 


A cselekmény időben közvetlenül a Final Fantasy 7 előtt játszódik, és a Before Crisis (telefonos játék,csak jap.) után. Nagyjából a Last Order című FF mese története van benne. Sok mellékszálat ismerhetünk meg, ami még szövevényesebbé teszi ezt az egész Final Fantasy 7 franchise rendszert, amit egy-egy rész vagy epizód ismeretével nehéz átlátni...

A játék, ha valaki nem ismerné, egy szerepjáték, nem d&d vagy diablo szerű, hanem nem is tudom mihez tudnám hasonlítani. Szóval szerepjáték. A szintezés nem a szokásos módon van megoldva, nem XP alapú, hanem a DMW által. A DMW azt jelenti Digital Mind Wave, a játékban a csatákban a bal felső sarokban található kis 'félkarú rabló', az az. Folyamatosan képek és számok jönnek be rajta, ha a képek megegyeznek akkor lesz Limit Break, és ha a számok azonosak akkor a Materiáink lépnek szintet, vagy ha mindhárom 7-es akkor mi lépünk (mármint csak Zack, csak ő a játszható karakter).
Materia rendszer van benne, pont mint a Final Fantasy 7-ben. A materiák anyagok, olyanok mint kis ékkövek amikben energia van, és egy-egy tulajdonság. A materiák színesek, pl a zöld egy-egy varázslatot ad, a kék/lila passzív tulajdonságot, a sárga valamilyen képességet, etc. A materiáink szinteket lépnek, erősebbek lesznek a varázsigék, ütősebbek leszünk mi magunk. Megjelennek a játékban a summon matériák (piros) amiknek külön FMV-jei vannak, ami nagyon jó :) A materiákat lehet kevergetni, hogy magasabb szintűek, vagy jobbak legyenek.

 

A csata ott folyik ahol az encounter történik, csak odajönnek a szörnyek és lehet őket darabolni, ha vége, akkor ugyanonnan folytatod ahol megtámadtak. Úgy vettem észre, hogy ezek az encounterek area-event szerűen vannak, úgy kell elképzelni, mintha alá lenne aknázva a terület, és el lehet kerülni a támadásokat :) A csata során 3D-ben szaladgálunk Zackkel és nem körökre osztva, hanem szabadon megy a harc. Ütni lehet, és tárgyakat használni (italok, élettöltésre) és természetesen a használt materiák által engedélyezett tulajdonságokat használni. Erre van keretünk, a varázslatoknak MP (mana points) az egyéb képességeknek AP (action points) igényük van. Tehát ezeket használva fogy a MP-nk, és AP-nk, de a DMW időnként tölt rajta, illetve mi magunk is tölthetünk italokkal. A DMW a csata folyamán folyton pörög, ha valami érdekes jön ki, akkor azt beharangozza a képernyőre (pl. sebezhetetlen leszel, nem fogy a MP/AP, stb.) vagy esetleg a csata menetét leállítva végigizguljuk hogy a középső sáv hol áll meg, s kit hogyan talál meg.

 


A másik dolog, ami nagyon tetszik, a Limit Break-ek rendszere. Úgy kell elképzelni, hogy főhősünk, ha megismerkedik valakivel, akkor eltanul tőle egy-két cselt, 'szupermozdulatot' és azokat használja fel a csatában. Ahogy megismerkedünk új emberekkel, bekerülnek a DMW listába, és esély van hogy a DMW az ő portréját pörgeti ki.
Rá kell még térnem a zenére. A zene nagyon fontos része a játékoknak, főleg ennek. De mondjuk általánosan elmondhatom, hogy az nem tűnik fel hogy van, de az feltűnik ha nincs, és ha pl egy jelenetet játszunk zenével, akkor az sokkal jobb hatással van, mint zene nélkül. Ilyen művekben mint a FF, ez hatványozva igaz... Eleinte nagyon féltem, hogy a mindenki által ismert és szeretett Nobuo Uematsu úr felhagyott a Final Fantasy alá zenéléssel, és magának él (márciusban új Black Mages album ^^), és ezért nem lesz olyan színvonalas a zenei aláfestés mint szokott. Ismét pozitív csalódás, Takeharu Ishimoto (elnézést ha nem jól emlékszem a nevére) kitett magáért. Igaz volt miből dolgoznia, de a saját alkotott témák, és a feldolgozások is nagyon helyénvalóak. A zene külön OST lemezen is megjelent, azt nem tudom hogy itthon kapható-e. Érdemes belehallgatni, önállóan is megállják a helyüket!

Az élettartamról egy pár szóban annyit mondanék, hogy nekem 15 órára sikeredett egy végigjátszás, beleszámolva azt hogy nem siettem sehol, de nem is lett meg minden (mondjuk úgy, hogy kevés dolog lett meg :D ). Szerintem relative jó. A hard módba még bele sem néztem nagyon. De ha valaki minden apró részt kiaknáz a játékban, akkor eltart 24 óránál is tovább.


Értékelés (és előre is bocsánat, hogy elfogult vagyok, és nekem nagyon tetszett!):

Zene: 10/10
(ha lehetne akkor 11-et adnék, itt már tényleg ér valamit a zene)
Grafika: 10/10
(maximum+1, egyértelműen, néhol ugyan szálkás, de a többi rész kompenzál)
Játékélmény: 10/10
(A sztorit figyelve tényleg mindenki a végén úgy fog rágondolni, hogy jó játék volt)
Élettartam: 10/10
(Relative megállja a helyét, és van hard mód is ^^)

Mindenféleképp megér egy próbát, mindenkinek ajánlom. Szerintem az év PSP játéka címére pályázhatna, ha lenne ilyen verseny. De ez csak személyes vélemény. A sztori is nagyon jó, ha valaki tud angolul, vagy japánul akkor figyelje, mert megéri, és az teszi teljessé a játékélményt (na meg aki ismeri a ff7 franchise többi részét, annak ez csomó érdekes információt tartalmaz). Szóval, ha már végeztetek a GoW-val, akkor kezdjetek bele ebbe, hajrá! :)
(u.i.: a screenshotok sajátok ^^)

A bejegyzés trackback címe:

https://pspgalery.blog.hu/api/trackback/id/tr19395040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

speeder04 2008.04.01. 19:43:00

Grat jó teszt nagyon (tapstapstaps) :D

speeder04 2008.04.01. 19:45:20

Hát ez kimaradt:D :
Eddig nem nagyon játszottam final fantasyt (csak warcraft 3-ban a FinalFantasy RPG mapon xD) de most meghoztad a kedvem:)

Alex · http://veddki8k.extra.hu 2008.04.02. 10:06:01

Örülök, remélem a többieknek is megjön a kedve :)

zsoltoss 2008.04.02. 18:15:57

Ki kéne próbálni ezt a játékot:D De csak a GOW után:D
Egyre jobb játékok tesztelődnek, mingyárt írok egyet egy gyengébbről is, az újonnan megszerzett Lego Star Wars-omról:D

speeder04 2008.04.20. 19:57:09

Nagy a pangás tesztek terén :( És nincs játék amiről írhatnék tesztet

Alex 2008.04.21. 14:22:13

a szomorú az is, hogy nem kommentelnek, úgy érzem mintha nem is olvasták volna el :) (közben tudom hoyg csak nem tudják kipróbálni, vagy nem a szájuk ízének megfelelő, pedig jó ám :) )

speeder04 2008.04.21. 14:52:04

Vagy csak lassan jön torrentről :D Én most fogom feltenni psp-mre :) GoW-ot úgyis kipörgettem :) Nemtom hogy tudtok oan kombókat csinálni nerkem 80körül vt a max :)

speeder04 2008.04.22. 15:29:16

Fú nagyon köszi h írtál tesztet erről a játkról különben sosem próbálom ki :) Nagyon ottvan! :O
A Zack meg olyan mint 1óvodás... XD

Alex 2008.04.23. 10:22:04

Kösz, erre gondoltam :) (Remélem nincs benne sok szarkazmus)
Nem értem mi a bajod Zackkel, sztem jó arc =)

speeder04 2008.04.23. 14:50:18

Nem tényleg, komolyan jó, a teszt is meg a játék is ;)
Mondtam, hogy egy óvodás nem lehet jóarc? xP =)

speeder04 2008.04.24. 17:42:05

Fú pont olyan smileyt írtma mint te :O ( .=). ) Szal akkor képzeljétek h ezt írtam : =]

speeder04 2008.05.15. 21:57:36

Najó lehet, hogy írok egy tesztet majd SSX On Tourról, h kicsit frissítsünk :)

Alex · http://veddki8k.extra.hu 2008.05.16. 16:23:57

friss? :D az picit régi, de jó játék, csak nyugodtan...
Én azt tervezem hogy a pataponról írok, csak valahogy nicns időm sem meg kedvem sem :S pedig jó játék, próbáljátok ki :D ennyit elöljáróban

speeder04 2008.05.19. 15:16:09

Muszály kötekedni :) Amúgy lehet mégsem az lesz mert nemtudom meg van-e még :D Pataponhoz meg frissítenem kéne psp-m de nem merem félek h elbaszom :(

dani153 2008.08.29. 14:32:40

Nekem meg van csak egy a gond hogy nem szeretem az ilyen játékokat.
süti beállítások módosítása